Miks on tähtis kampaania tulemusi analüüsida?
Väga oluline osa veebiturundusest on analüüs. Tegelikult on kampaaniate korraldamine aegunud kodulehe ja ilma korralikult seadistatud analüütikata nagu raha ahju kühveldamine. Paraku arvatakse endiselt paljudes ettevõtetes, et otse kõrgkoolist tulnud ja kogemuseta noore võib pärast 200eurost seminari tanki lükata. Klikiostud, ülemäärane influenceritele lootmine ja buustimised sünnivad paraku just nii – puuduvast kogemusest või olematust analüüsist.
Seda, kuidas tunda ära mudases vees õngitsejad, kes andmebaase müügiks pakuvad või suure suuga tuhandeid lehekülastusi ja uusi sotsiaalmeediafänne lubavad, peab teadma. Vastasel juhul võib olla tagajärjeks 2-3sekundilised lehekülastused, bounce rate´i hävitamine või midagi veel hullemat.
Mis moodi suunamudijate veebiturundus käib, räägivad nad mõnikord avameelsushoos varmalt ka lehelugejatele: “Kui tahate näha, kes on followere (jälgijaid) ostnud, siis swipe up, kasulik link. Usutav ka see, et enamikel piltidel on 2000 laiki, aga 73 tuhat followeri,” kirjutas staar.
Hoiatav näide influencer-turundusest
Kui vaatleme mõnda konkreetset juhtumit, näiteks mõne välismaise mõjuisikuga, kellel jälgijaid mitte kümnetes, vaid sadades tuhandetes, koorub sealt välja paraku samalaadne kurb pilt. CTR (click-through rate) on parimal juhul 0,1-0,5 protsenti, tavapärase liiklusega võrreldes tegelevad külastajad mitte info otsimisega või firma tegevuse ja toodetega tutvumisega, vaid klikivad ainult ühte (maandumis-)lehte. Kohale meelitatud inimesed mitte ei osta ega saada päringuid, vaid tunnevad korraks firma vastu põgusat huvi. Kogu kodulehel veedetud aeg aga ei ole mõõdetav mitte minutites, vaid sekundites. Hästi toimiva lehega ja eduka turundusega ettevõte võib sääraseid eksperimente endale lubada, 1-2 korda aastas korraldatav “moodne” veebikampaania ei halvenda üldisi tulemusi kuigivõrd. Püsivalt oma firma, teenuste või toodete reklaamimist aga sellistele Instagrami-influenceritele usaldada ei maksaks.
Kootsing on loodud selleks, et selliseid “edulugusid” vähem ette tuleks ja meie spetsialistid oskavad nõu anda, mida teha, kui ettevõttel on olnud õnne mõne “staarturundajaga” kokkupuute tagajärjel oma lehe turundus või statistika ära rikkuda. Meil ei ole bikiinipiltidega sotsiaalmeediakontosid. Ja kuna me ei müü ka patsikumme, peenisevitamiini või mädarõikamaitselist nõgesesmuutit, puudub otsene vajadus sellise turunduse järele.
Meie arvame, et sisuloomesse panustades ja postitades veebi materjali, mis potentsiaalseid kliente huvitab ja mida nad meelsasti oma kontol jagavad, on kordades efektiivsem kommunikatsioon kui emotikonidest kirju ja ebasiirana mõjuv influenceri wow-hüüatus.