Kootsingu konsultantidel on aastakümnete pikkune kogemus nii turundaja, koolitaja, veebiarendaja kui juhina. Meie hariduse nurgakivideks on marketingi, filoloogia, finantsjuhtimise, (värvi- ja reklaami-)psühholoogia, sotsiaalantropoloogia, pedagoogika, juura, infotöötluse, ostuteaduse, äriuuringute meetodite ning andmeanalüüsi teooriad ja paradigmad.
Tähtsaimaks peame siiski inimeste kuulamise oskust, võimet eraldada olulist ebaolulisest, ning tahtmist teadmisi töös igapäevaselt kasutada.
Oleme reklaami ja turunduskommunikatsiooni valdkonnas teinud peaaegu kõike, alates teleklippidest, Youtube´i ja Facebooki-videotest ning raadioreklaamidest kuni suuremate kampaaniate meedia- ja turundusplaanideni. Mõistagi oleme ehitanud veebilehti, hallanud ja parandanud neid UX ja UI põhimõtteid arvestades, kirjutanud tuhandeid tootekirjeldusi ja sadu artikleid, aga vastutanud ka mitme kuulsa suurtootja e-uudiskirjade sisu, tootekataloogide ja müügiabimaterjali (POS) eest.
Kui aga kliendisuhtlus (CRM-lojaalsusprogrammid), loovlahendused ja turundusplaanid korraks kõrvale jätta, siis omaette alateema või spetsialiseerumisena võiks ära tuua e-turunduse.
Kodulehtede halduskeskkondi-platvorme on erinevaid, kuid võib öelda, et lahendused, mis nt 10 aastat tagasi olid rangelt võttes kättesaadavad vaid suurfirmadele ja rätsepatööna valmides maksid kümneid tuhandeid, on tänapäeval WordPressi platvormil olemas kõigi jaoks. Küsimus on tavaliselt vaid selles, et tasuta pluginatel või lisaarendustel on võimalused natuke piiratumad, kuid see ei pruugi tähendada, et tasulised oleks ilmtingimata paremad.
Konsultantidena on meil ettevõtete senise tegevuse ja arendusvajaduse hindamiseks lihtne kirvemeetod: kui ikka koduleht sai üles viis aastat tagasi ja selle täiendamiseks on kasutatud üle 30 lisa-arenduse või plugina, siis suure tõenäosusega oleks mõistlik alustada uuesti.
Kui e-poe kasutajaks registreerimise väljal on tekst “leia ankeet menüüribalt ja saada see täidetuna faksi või postiga”, on see märk, et firma e-turundus on lootusetult vananenud ja vajab kiiresti kaasajastamist. Mida vanem on lahendus, seda haavatavam ja probleemsem firma veebikodu ilmselt on. See kehtib paraku nii WordPressi, Joomla kui Drupali puhul. Kui firmal on palgaline webmaster või veebiturundaja, kes suudab koodis muutusi teha või uut kirjutada, siis on võimalik, et leht on pisut elujõulisem. Ehkki ettevõtte juhil või omanikul võib muidugi tekkida küsimus, mis on otstarbekam, kas kulutada halduri palk uuele lehele ja panna pool sellest veel lisaks vastava automaatika loomisele, või maksta samas suurusjärgus igakuiselt raha inimesele, kes aastaid käsitööna lehte “arendab”, sealjuures nii, et miski ikka kunagi korda ei saa?
Konsultatsioon ja koolitus
Meie ise väga tihti täiuslikke ja rätsepatööna valmivaid veebilehti üleni valmis ei tee (väiksematele ja keskmistele firmadele käiks Kootsingu spetsialistide palkamine lihtsalt üle jõu). Meid leitakse enamasti pigem siis, kui “tuttav itimees” või sotsiaalmeediast leitud “innovaatiline veebiarendusfirma” on midagi juba kokku keeranud.
Sadu projekte näinuna ja juhtinuna oleme koostööd teinud paljude arendajatega ja loomulikult võime alati (ka tulekahju korral ning hilinenult) erapooletuid soovitusi jagada. Samuti oskame mõne tunniga (soovi korral kliendi nähes ja tema enda arvutis) olemasolevatele lahendustele hinnangu anda. Ühtlasi tõlgime vajadusel mistahes veebiarendaja pakkumise inimkeelde – see teenus hoiab kokku tuhandeid eurosid ja aitab tulevikus vältida kümneid unetuid öid firma tegev- või turundusjuhi jaoks.
See on online-turunduse turgu mõneti raputav teenus, sest Kootsingu turundusauditi puhul ei lähe läbi koolipoisi jutt sellest, kuidas ta 2008. aastal interneti välja mõtles või kuidas ta redirectidega kavatseb Google´t lollitada ja esilehele vastava ränkingu tagada.
IT-maailmas on areng kiire. Google ja Facebook muudavad oma reegleid mitu korda aastas. Paljud arendajad on loonud oma tooted/arendused sellisena, et neid on võimalik teiste süsteemidega integreerida. Kui aga turundusjuhil on leht, mis ei ühildu ei raamatupidamisprogrammi (või laoarvestusega) ega ka üldse ühegi tänapäevase lahendusega, siis kogu aur ja loomingulisus kaob mingite pisi-errorite peale ära (kas või nt selleks, et e-kirju kõikide lehitsejate ja serverite jaoks enam-vähem sarnasesse ja mõistlikku formaati pakkida).
Muidugi… võib-olla on vale rõhutada, et turundus peab olema ilus mitte ainult turundaja iPadist vaadates. Teisalt on meile teada juhus, kui aastaid läks välja imekaunis uudiskiri, mis kõikide Androidi ja PC-kasutajatele tundus arusaamatu käkina.
Nagu maja ehitades ja renoveerides, nii on ka veebiturunduses ja -arenduses mõistlik kasutada “ehitusjärelevalvet” ja töötajate koolitust, mis aitab probleeme ennetada. Väga sageli on ettevõtete e-poed ja Facebooki-lehed sattunud rünnakute alla just turundajate ja sotsiaalmeedia haldurite kaudu, ning paraku on kohalikel firmadel veebihügieeniga asjad päris tihti kehvasti.
Mõned ajakirjandusse jõudnud näited:
Nakatusid Magentot kasutanud veebipoed.
Ehituse ABC maadleb küberrünnakuga.
Postioperaator varastas klientide andmed ja dokumendikoopiad.
Kootsingus oleme me näinud peaaegu kõike. Ebaausaid itimehi, kes töölt lahkuvad koos lehe, analüütika või domeeniga, influencereid, kes ühe klikiga hävitavad aastate pikkuse töö, kaotavad veebipoe kliendiandmebaasi või maksavad kaaperdatud kontode eest. Sellised fopaad ei jõua kuigi tihti avalikkuse ette, kuid paraku ei ole need üksikjuhtumid. Õnneks meie ei ole sellised, me lahendame probleeme, mitte ei tekita neid.
Kui liiga suuri möödalaske või pöördumatut kahju pole varasemalt sündinud. Küsi lisainfot!