Kõigepealt oli sõnavõistlus. Treenimisele, valmendamisele, õpetamisele, mentorlusele ja juhendamisele (ning teistele sõnadele) lisaks polnud tegelikult uut sõna vaja. Aga kootsingu sõna muidugi “tehti” ikka, kellegi käest küsimata, leksikograafe, lingviste või luuletajaid žüriisse kaasamata. Tehti tegemise pärast. Siin on selle kohta Õhtulehe artikkel.
KUI selline võistlus siiski korraldada, tuleb enne avalikkuse teavitamist KINDLASTI broneerida vajalikud domeenid, registreerida Facebooki-konto ja meiliaadressid. Need olulised käigud unustati millegipärast ära ja tundliku keelekõrvaga solvunud inimesed otsustasid sõnaloome tulemuse kaaperdada.
Nii sündiski Kootsing – firma, mis on pühendunud juhtide, turundajate ja veebiarendajate nõustamisele ja koolitamisele.
Seda, kui jube see sõna ikkagi on, võib lugeda ka ERR-i vahendusel – tervelt 36 protsenti valdkonna spetsialistidest valis selle 2016. aasta kolesõnaks!
Uusi sõnu on ikka aeg-ajalt vaja. Maailm muutub praegu sama kiirelt nagu veebiturunduse nõuded ja võimalused, mõistlik on mitte nende vastu võidelda, vaid arengut ärilistel eesmärkidel ära kasutada. Kuidas seda teha, loe meie blogist.
Eesti Keele Instituut arvab kootsimise kohta, et “kootsimine (Coaching) on inspireeriv ja loominguline partnerlus, mis toetab inimese isiklikku ja/või ametialast kasvu ning toimetulekut muutustega. Kootsingu (Coaching’u) protsessis ei nõustata klienti, vaid eeldatakse, et üksikisik või meeskond on võimeline protsessi käigus ise sobivaid lahendusi ja vastused leidma. Koots (Coach) julgustab klienti avastama oma professionaalset ja isiklikku potentsiaali ning seda maksimaalselt rakendama. Kootsimine (Coaching) keskendub tulevikule. Oluline on jõuda protsessis konkreetsete tegevuskavadeni, mis aitavad püstitatud eesmärke ellu viia. On olemas palju erinevaid kootsingu (coaching’u)-teenuseid, näiteks äri-, juhtimis-, karjääri-, edu-, stressi-, pere-, tervise- ja heaolu-kootsing (coaching). “